Baner

Gimnazija

Gimnazija

Knjižnica NKG-a

Error: GD2 library does not support JPG!

Projektni dan

Aktivnosti - Aktualnosti
Četvrtak, 22 Studeni 2012 10:51

Bijaše_to subota, da, radna subota. No entuzijazna nije nedostajalo jer ipak se nije radilo o običnoj radnoj suboti.

Umjesto klasiče nastave održane su razne radionice, i to njih 17. Zajednička tema povezana je s temom Mjeseca hrvatske knjige - Međugeneracijska solidarnost, tj. u našem slučaju "Škola/učenici nekad i sad". Bilo je to raznoliko društvo: od pletenja i vezenja, debatiranja i usporedbe udvaranja nekoć i sad, preko povijesti NKG-a, nijemog filma, Kaj su jeli naši stari, jednog dana u rimskoj školi, pisanja pisama, crtanja prema starim fotografijama, zanimljive znanosti - fizike i matematike, pa sve do učenja plesanja starih plesova, kaligrafije, čitanja mitova, izrade vrteće karte neba te pogleda u budućnost kroz obnovljive i neobnovljive izvore energije. Svaki je učenik mogao pronaći nešto za sebe, i to dva puta. Bilo je veselo, zabavno i naravno korisno. A fotke govore više od riječi!

 

UDVARANJE NEKOĆ I SAD

Na radionici koju su pripremile prof. Batistić Fačini i prof. Catinelli, učenici su imali priliku aktivno sudjelovati provođenjem ankete među drugim učenicima, i uz gledanje video predložaka doći zajedno (po grupama) do nekih zanimljivih zaključaka vezanih za temu. Npr. koje su razlike i sličnosti u udvaranju nekoć i sada, pogled iz muške i iz ženske perspektive, motivi udvaranja itd. Tražili su se primjeri i u poeziji tako da su neki učenici mogli prezentirati ostalima svoje 'udvaračke' sposobnosti. Većinom su sudjelovali učenici prvih i drugih razreda. Uz literarne i video predloške na engleskom jeziku, učenici su mogli proširiti svoj vokabular iz ovog područja.

ZNANOST JE ZANIMLJIVA-PROVJERITE ZAŠTO!

Na radionici "Znanost je zanimljiva - provjerite zašto!" koju je organizirala prof. Ivona Zavišić učenici su izvodili deset jednostavnih pokusa. Neki od njih su „Jaje u boci“, „Nezapaljiv balon“, „Grožđice koje plešu“, „Kolabirajuća limenka“ , „Kako funkcionira podmornica“ i sl. Podjeljeni u grupe od 4-5 članova i uz pisane upute, učenici su samostalno izvodili pokuse, vršili mjerenja, donosili zaključke te opisivali različite pojave u okviru fizikalnih zakonitosti. Time su ponovili i utvrdili već stečena znanja na nastavi fizike i povezali ih sa svakodnevnim životom.

KAKO SU SE ZABAVLJALI U STARA VREMENA

Jedna od zanimljivijih radionica svakako je bila i radionica "Stari plesovi i napjevi- Kako su se zabavljali u "davna " vremena"  u organizaciji prof. Juričić  i prof.Bernat. Kao gosti nastupila je Folklorna skupina "Kolo" iz Zagreba pod vodstvom gosp.Vladimira Kuraje. Oni su naše učenice i učenike učili plesove Alpske i Dinarske zone: Lepa Anka kolo vodi, Milica, Drmeš,Polka, Oberštajer. Na kraju prve radionice i na početku druge radionice učenici su gledali Folklornu skupinu "Kolo" kako plešu  Dubrovačku poskočicu - LINĐO. Sudjelovali su svi s velikim entuzijazmom.

PISANJE PISAMA

Radionica je započela krugom pitanja o tome zašto su prijavljeni učenici došli na radionicu te kada su posljednji put napisali i dobili pismo. Jedan dio polaznika radionice još uvijek dobiva i piše pisma. Nakon toga je pročitano nekoliko pisama: pismo Abrahama Lincolna učitelju svojega sina koji kreće u školu; pismo pape Ivana Pavla II. svojemu prijatelju Jerzyju Klugeru, Židovu; pismo Mahatme Gandija engleskome lordu. Nakon iznesenih dojmova o pročitanim pismima, sudionici su se podijelili u skupine u kojima su trebali odlučiti kome će napisati pismo, napisati pismo, potom ga prepisati na papir za pisma i adresirati. Na kraju svake radionice pročitana su napisana pisma. Izbor onih kojima su pisma upućena je vrlo raznolik: od Haškoga suda do omiljenih profesora, od neimenovanih prijatelja do čitatelja...Napisana pisma možete vidjeti u staklenoj vitrini u auli škole.

TAJNE NKG-a

Ova je radionica, iako zvučnog naziva, zapravo u sebi skrivala povijesno istraživanje i rad na povijesnim izvorima. Nakon zagrijavanja kroz igru Čvor, učenici su podijeljeni u grupe čitali zadane tekstove iz kojih su mogli iščitati činjenice o povijesti škole i sjemeništa. Nakon izlaganja svake grupe, učenici su imali priliku prelistavati povijesne izvore: ljetopise škole, stare učeničke časopise, dokumente o zabrani djelovanja škole itd. Uz pripremljene nastavne listiće svaka je grupa izvijestila ostale o zanimljivostima pojedinog izvora. Svoja saznanja o povjesti škole prikazali smo na plakatu.

IDEMO U RIMSKU ŠKOLU

Osvanuo je lijep oblačan dan u našoj rimskoj školi. Odaziv učenika bio je više nego zadovoljavajući. Započeli smo s predstavljanjem:

„Salvete discipuli discipulaeque! Mihi nomen est Valeria.“ „Mihi nomen est Iohanna! Mihi verberare non placet, sed discipulos laudare!“

Na opće zadovoljstvo uslijedilo je nadmetanje u povezivanju pojmova iz obrazovanja i školstva s objašnjenjem na latinskom: Npr.

TABULAE CERATAE

…Romani eas ad scribendum utebantur

NON SCHOLAE SED VITAE DISCIMUS

Dicta Senecae, scholam vitae comparans

QUINTILIANUS

Primus rhetor Romanus, saeculo primo vivens, qui ad docendum pecuniam accipiebat

Na opće oduševljenje, pojmove smo morali upisati u križaljku i napokon smo shvatili što oni znače. Pobjednici su bili nagrađenim zdravim rimskim grickalicama. Uslijedilo je nadmetanje u dvoslovnim, troslovnim i četveroslovnim izrekama… eheu, mihi!! Nakon toliko muke, odmorili smo se uz par-nepar matematiku (isključivo brojevi do 10, zbog ograničenog broja prstiju na rukama!!). A na kraju, uslijedio je tjelesni – uvježbavali smo poznate rimske discipline, kao što su loptanje, hvatanje lopte, gađanje suigrača loptom, itd…

LUKAVA INTELIGENCIJA KOD STARIH GRKA

Za rad na projektu „Lukave inteligencije kod starih Grka“ održane su dvije radionice. Na prvoj radionici od 8-9.30 sati bilo je prisutno 24 učenika, a na drugoj radionici od 10-11.30 sati 26 učenika. Nakon kratkog uvodnog razlaganja što je „metis“(pojam pod kojim su Grci sažimali mudar savjet, razboritost, razum i mudru osnovu, odnosno inteligenciju), učenici su se podijelili u 5 skupina. Svaka skupina dobila je jedan grčki mit o kojem je morala pronaći informacije o sadržaju te otkriti koja i kakva „metis“ se skriva u priči. Za svoju potragu na raspolaganju imali su nekoliko knjiga i članaka te Internet na računalima. Učenici su također morali usporediti vjerodostojnost podataka iz tih različitih izvora. Nakon zajedničkog rada slijedilo je i kratko izlaganje pojedine skupine ostalim sudionicima radionice. Učenici su bili vrlo zainteresirani za rad i lijepo su prezentirali svoja otkrića.

 

KAJ SU JELI NAŠI STARI, A KAJ JEDEMO MI?

O radionici: radili smo u tri grupe.

Jedna grupa je izradila piramidu zdrave prehrane koja je poslužila za prezentaciju proizvoda zdrave i loše prehrane.

Jedna strana piramide sadrži stepenice koje imaju cilj promicati kretanje i sportski duh.

Prilikom izrade piramide učenici su pokazali interes za grupni rad, međusobno povjerenje, volju i želju da piramida bude što bolja i ljepša.

Druga grupa je analizirala jelovnike naših starih te usporedila s današnjim jelovnicima.

Izdvojili su glavne namirnice koje su se nekad konzumirale i usporedile s današnjim.

Treća grupa je analizirala nutricionističku vrijednost hrane, važnost ugljikohidrata, bjelančevina, lipida, minerala i vitamina u našoj prehrani.

Na kraju su svi sudionici rezultate svog istraživačkog rada objedinili izradom plakata.

Svrha: razvijanje osobne odgovornosti za vlastito zdravlje, poticati istraživački rad, proširivanje znanja o zdravoj prehrani, prepoznati zdrave prehrambene navike.

U sklopu ove radionice učenici 3.a razreda snimili su film o zdravoj prehrani.

RADIONICA KALIGRAFIJE

Voditeljica: Antica-Nada Ćerpulić i Petra Pintar

Prof. Ćepulić dala je kratki presjek razvoja rimskog pisma (s naglaskom na petrarcu i karolinu), te su učenici uz predložak i pomoć profesorice Pintar vježbali pisanje tušem i perom. Nakon kraće vježbe, učenici su prionuli u prepisivanje retka psalma. Na kraju radionice svaka je skupina iznjedrila po jedan psalam. To su Ps 118 i 136. Radove učenika predstavili smo na hamer papirima.

 

PLETENJE I ŠIVANJE

U radionici je sudjelovalo oko 40 učenika koji su bili podijeljeni u grupe po 4 do 5. Na početku radionice profesorice Pustišek i Matoković pokazale su kako se šiva gumb. Nakon što su učenici sami isprobali šivanje nekoliko vrta gumb, profesorice su demonstrirale osnove pletenje i heklanja. Većinom su učenice plele, a učenici šivali gumbe. Također je gospođa Ljerka pokazala koji se sve zanimljivi predmeti mogu izraditi pletenjem, šivanjem i heklanjem. Svoje rade sudionici radionice izloćili su u vitrini u auli škole.

MALE MATEMATIČKE GLAVOLOMIJE

Cilj ove radionice koju je osmislila profesorica Balenović bio je približiti učenicima stare udžbenike matematike te ih potaknuti na logičko zaključivanje pri rješavanju matematičkih problema. Učenici su čitali niz malih priča iz starih udžbenika za čije rješavanje nije potrebno veliko matematičko znanje, nego više logično zaključivanje. Također, rješavali su razne situacije iz svakodnevnog života kao i jednostavnije matematičke probleme bez pretjerane upotrebe matematičke aparature. Radili su u grupama i samostalno.

 

 

 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack