Baner

Gimnazija

Gimnazija

Knjižnica NKG-a

Pozdravni govor ravnatelja

Aktivnosti - Aktualnosti
Četvrtak, 12 Rujan 2013 15:32

Ravnateljev inaugurativni govor za početak nove šk. godine 2013./2014., učenicima,

njihovim roditeljima, odgajateljima, profesorima i okupljenima na misu Zaziva Duha Svetoga u Zagrebu, 10. 09. 2013.

 

 

Sve vas, dragi učenici, dragi roditelji naših učenika, profesori i djelatnici naše gimnazije, poštovani svećenici odgojitelji  sjemeništaraca – sve vas  na čelu sa našim biskupom Josipom, srdačno pozdravljam želeći vam radost u  Gospodinu.

Tradicionalno već misu Zaziva Duha Svetoga na početku nove šk. godine predvodi jedan od gospode biskupa koji imaju iz svoje biskupije učenike u NKG-u.

Večerašnje euharistijsko slavlje predslavi varaždinski biskup, monsinjor Mrzljak koji je svojevremeno bio učenik naše gimnazije i pitomac malog sjemeništa ovdje na Šalati. Ove godine biskup Josip je proslavio zlatni jubilej mature zajedno sa svojim školskim kolegama. Čestitamo jubilej i zahvaljujemo mu što je večeras s nama.

Dopustite da sada kad je zajedno okupljena cijela školska zajednica NKG-a – učenici, roditelji, profesori, svi djelatnici škole, svećenici angažirani u odgojnom djelovanju – da kao   ravnatelj NKG-a, svima prisutnima u pozdravu i uvodu u misu Zaziva Duha Svetoga obznanim  temeljne naglaske smjernice odgojno-obrazovnog djelovanja NKG-a u novoj šk. godini.

1. Odgojno-obrazovna zajednica i zajedništvo

Ponajprije, svi mi – učenici, roditelji, profesori, djelatnici škole i svećenici odgojitelji - tvorimo odgojno-obrazovnu zajednicu katoličke škole NKG-a. S tog naslova večeras smo se skupili na molitvu Duhu Svetom čije smo božanske asistencije potrebiti ove šk godine  i svi zajedno i svatko ponaosob. Katoličkih škola u cijelom svijetu danas ima oko 200.000, a njih pohađa oko 45 milijuna učenica i učenika.  I ovaj broj je stalno u porastu. Nezaobilazna sastavnica tog velikog broja katoličkih škola i njihovih učenika je i naša Nadbiskupska klasična gimnazija u Zagrebu, u Hrvatskoj.

Kard. Zenon Groholewski, kao pročelnik kongregacije za katolički odgoj u jednom intervjuu svjedoči kako ga posjećuju razni nekatolički veleposlanici koji su pohađali katoličke škole ili sveučilišta. I na kardinalov upit zašto su odabrali katoličku školu, prvi je odgovor tih nekatoličkih veleposlanika: zato što su najbolje, a drugi: zato što uz prenošenje znanja i razvijanje sposobnosti utječu na razvoj cjelovite osobe. U katoličkim školama se osjećamo kao obitelj, kao povezana skupina, a ne odlazimo samo po znanje s kojim bismo se udaljili bez ikakve povezanosti s ljudima iz te sredine.

Tako se i svi mi nazočni večeras ovdje u crkvi, ali i tijekom cijele školske godine,  osjećajmo   kao obitelj – učenici, roditelji, profesori, svećenici i otac biskup, kao oni koji su povezani ne samo poslovno, profesionalno ili idejno-ideološki već kao zajednica povezana zajedništvom vjere i ljubavi u Duhu Božjemu.

Došli smo moliti Božju pomoć,  jer imamo iskustvo i znanje  da su odgoj i obrazovanje uvijek bili zahtjevni i teški, a danas se čine još težim, da parafraziram Benedikta XVI., svetog oca u miru.  Spominjani  već Kardinal smatra da je današnjim mladima u procesu odgoja i obrazovanja potrebno ponuditi ono najvažnije:  A to je integralni odgoj,  odgoj koji obuhvaća  4 elementa:  Prvi je humani odgoj. Humani odgoj je poticanje mladih da se razviju u ozbiljne i odgovorne osobe. Mladima treba pomoći da se na njih možemo osloniti, da nas neće prevariti, da se znaju svladavati. Drugo je duhovni odgoj, jer duhovni odgoj doprinosi humanom: kontakt s Bogom pomaže nam da budemo pošteni, da ljudi u nas imaju povjerenje. Zato je za nas religijski odgoj veoma važan. Treći element je intelektualna formacija, ali ne u smislu priprave za određenu profesiju. Intelektualni odgoj formira ljudski intelekt, uči ga da bude kritičan i da zna odvagnuti, da zna imati vlastito mišljenje o različitim stvarima – nužno je pomoći mu da razvije intelektualne sposobnosti. Četvrti element je priprava za određenu profesiju.

Najveći postotak roditelja naših učenika prilikom upisa djece u našu gimnaziju,  redovito ističe svoje primarno očekivanje i potrebu da, naime, u procesu odgoja i obrazovanja njihove djece u našoj gimnaziji nađu i dobiju kvalitetnog saveznika i suradnika baš za humano-duhovno-intelektualni razvoj njihovih mladih. O intenzitetu roditeljskog tražnja dobrog odgoja i obrazovanja baš u našoj gimnaziji, govori i činjenica da smo upisali u prve razrede i ove šk g. u prvom upisnom roku puni kapacitet naše škole, a da nam je ostalo još barem za dva razredna odjela onih koji su htjeli k nama a nismo ih mogli primiti, upisati. I danas je još desetak roditelja zvalo u moj ured sa zamolbom da nekako primim samo još njihovo dijete u našu školu.

2. Transparentnost katoliciteta katoličke škole

Sve te činjenice snažan su zahtjev aktualnom NKG-u da mora ostati vjeran kvaliteti i transparentnosti svojeg katoličkog odgojno-obrazovnog i kulturnog identiteta. Na to nas dodatno još obvezuje i  devet i po desetljeća stjecano bogato odgojno i obrazovno iskustvo,  baština  i renome Nadbiskupske klasične gimnazije koja, naime, ove šk.  godine broji 94 godišnjicu postojanja i rada.

U poveznici s iznesenim naglascima-smjernicama ove ćemo šk. godine od sviju zahtijevati mnogo dosljedniju i odgovorniju provedbu Statuta i Kućno reda NKG-a.  Principi su, naime, jasni i logični: upisom u našu školu, baš kao i zasnivanjem radnog odnosa, neka osoba  ipso facto prihvaća poštivanje i prihvaćanje katoličkog identiteta i misije naše škole. Subjektivne želje, mišljenja i stavovi bilo učenika, roditelja ili profesora, suprotni ili inkompatibilni  fundamentalnim humanim i katoličkim vrijednostima i vrjednotama svojstvenim našoj školi,  ne mogu mijenjati ili dovoditi u pitanje identitet i misiju  naše gimnazije.  Katoličke škole, na globalnom, svjetskom planu,  u principu i onda kad se u njih  upisuje netko  druge vjere ili  drugog uvjerenja, ne traže  da takav postane katolik ili da mijenja svoju vjeru i uvjerenje. Ali traže i očekuju da svatko poštuje katoličke  vrijednosti kojih se katolička škola ne odriče niti ih mijenja ikome za volju.  Na svemu tome ćemo i mi intenzivnije poraditi i to akceptirati  ove šk. godine koja se podudara s proslavom „Godine Vjere“ u katoličkoj Crkvi.  To, ujedno, pretpostavlja veće ili manje korekcije, usvajanje novoga i boljega, od svih članova naše gimnazijske zajednice, jednako učenika kao i profesora i svakog djelatnika naše gimnazije.

Na kraju ne zaboravimo nipošto da je, ipak, preduvjet svakog kvalitetnog odgojno-obrazovnog procesa, pa tako i onog u katoličkoj školi, da učenici poštuju i vole svoje profesore kao i obrnuto, da profesori poštuju i vole svoje učenike.

Svjesni smo da sve te ciljeve i zadaće ni naša katolička gimnazija ne može realizirati oslonjena samo na svoje ljudske, fizičke, intelektualne, moralne, radne i ine snage već da smo u tome potrebiti pomoći Božje milosti i blagoslova. To večeras molimo u ovoj svetoj Euharistiji u koju molim da nas povede poštovani  biskup Josip.

 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack