Baner

Gimnazija

Gimnazija

Knjižnica NKG-a

Dan projektne nastave u NKG-u

Aktivnosti - Aktualnosti
Ponedjeljak, 10 Ožujak 2014 13:44

TEMA: VODA

Projektna nastava jedan je od oblika nastave koji uvodi učenike u istraživanje neke tematike,

pronalaženje informacija vezanih za tu temu, te pisano ili verbalno izvješćivanje o istom. Neki od odgojno-obrazovnih učinaka ovakvog oblika nastave su: usvajanje novih metoda rada, jačanje sposobnost rješavanja problema, razvijanje kritičkog odnosa prema vlastitom i tuđem radu, poticanje samostalnog pronalaženje informacije, razvijanje jezičnih sposobnosti te poticanje stvaralaštva učenika.

 

Prošle je godine održana peticija na poticaj Europske građanske inicijative kojom traže da europskim zakonima bude propisano da je pravo na vodu osnovno pravo svakog čovjeka. Peticiju je potpisalo skoro 2 milijuna ljudi.

Cilj dana projektne nastave bio bi dodatno osvijestiti učenicima važnost vode i ukazati na prirodno bogatstvo kojim Hrvatska raspolaže. Tema je univerzalna, a i aktualna i može se primijeniti na mnoga nastavna područja u svim predmetima. Također, može se primijeniti i interdisciplinaran pristup kojim bi se obrada teme učinila još zanimljivijom.

Iz mora smo potekli, vodom nas krste, voda nas čisti i oslobađa, voda nas liječi, voda nas pamti, bez vode ne bismo opstali. Hoće li voda opstati uz nas?

U projektnom danu u našoj školi, u subotu 8. veljače 2014., profesori su osmislili i proveli 17 radionica, samostalno ili u paru. Svaka radionica trajala je 90 minuta, nakon čega je uslijedio veliki odmor u trajanju od 30 minuta. Potom su se radionice ponovile, ali s drugim sudionicima. Na taj je način svaki učenik sudjelovao u radu dviju različitih radionica.

Sudjelovanje svakog učenika bilo je zabilježeno i vrednovano, a na radionici je sudjelovalo 20 - 23 učenika koji su se unaprijed prijavili prema vlastitim interesima.

Teme radionica bile su raznovrsne i multidisciplinarne i obuhvaćale su veliko područje zadane teme. Povezala su se različita područja pa je tako u radionici Sedam riječnih čuda Hrvatske uz geografski pristup ukomponiran i glazbeni pristup. Učenici su saznali zanimljivosti o 7 velikih hrvatskih rijeka, ali su naučili i pjevati pjesme vezane za same rijeke ili područja koja ih okružuju.

Također, i radionica profesorica engleskog i njemačkog jezika Waterotions imala je u sebi glazbenu notu pa su pjesme na engleskom jeziku o vodi služile kao motivacija i uvod u samu radionicu.

I drugi su profesori na zanimljiv način povezali možda na prvi pogled nespojive stvari kao što su književnost, strip i voda (radionica Voda u stripu) ili tečaj brzog čitanja i voda (radionica: Čitat' kao vodu pit'), analiza državne mature i voda (radionica VOdstvo Do faksA), matematika, voda i jaje (radionica Vodena matematika i radionica Arhimed, voda i jaje) te higijena, voda i TZK (radionica Higijena vode).

Profesori povijesti temu vode obradili su kroz poznate povijesne bitke na moru (radionica Pomorske bitke), profesori fizike kroz niz zanimljivih pokusa pokazali su učenicima snagu i moć vode (radionica Snaga vode), kao i profesori biologije i kemije u radionici Voda kao izvor života.

U radionici vjeroučitelja obrađivala se tema vode u Bibliji, njeno značenje i važnost, a u radionici Voda u psalmima profesorice grčkog i latinskog jezika te filozofije napravile su, zajedno s učenicima, usporednu analizu hebrejskog, latinskog i grčkog teksta. Tako su učenici imali priliku vidjeti sličnosti i razlike prijevoda te samostalno naučiti pisati hebrejskim pismom.

Profesorica psihologije u svojoj je radionici obradila zanimljivu temu Čemu služe suze?, povezujući tako rezultate novih medicinskih istraživanja suza s objašnjenjima o nekim tipičnim ponašanjima u svakodnevnici.

U likovnoj radionici učenici su u tehnici akvarel slikali motive akvarija, riba i ostalih vodenih motiva što je rezultiralo izvrsnim radovima.

U radionici Debata o vodi učenici iskusni u debatiranju zajedno s profesoricom sociologije raspravljali su o tome je li voda ljudsko pravo i treba li se kao takva naplaćivati.

Profesorice grčkog i latinskog jezika istražile su temu vode u mitovima kroz bogove, božanstva i mitove, kako iz grčke tako i iz rimske mitologije.

U 15 radionica učenici su ispunili evaluacijske listiće u kojima su ocijenili 6 segmenata svake radionice: 1. Jasnoća i razumljivost sadržaja, 2. Zanimljivo obrađena tema, 3. Kvaliteta i jasnoća vođenja radionice, 4. Primjenjivost sadržaja u daljnjem obrazovanju, 5. Radionica je pružala mogućnost sudjelovanja, 6. Ispunjena očekivanja te 7. Ozračje na radionici.

Analiza anketa pokazala je da su učenici bili jako zadovoljni svim segmentima svake radionice jer je prosječna ocjena uvijek bila 4. To je jasan pokazatelj da učenici vole i cijene kreativnu nastavu te rado u njoj sudjeluju.

Učenici i profesori svih radionica svoj su devedesetminutni rad sažeto prikazali izrađujući plakate koji krase zidove naše škole. Također, dijelovi svake radionice snimljeni su pa će učenici zajedno s knjižničarkom montirati zanimljiv video uradak u kojem će biti prikazan rad svih profesora i učenika u radionicama.

Karmela Brčić Đapić, prof.

Krunoslava Paripović, prof.

 

Zagreb, 3. ožujka 2014.

 
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack