Baner

Gimnazija

Knjižnica NKG-a

Error: GD2 library does not support JPG!

Maturalac u Grčkoj

Foto album
Petak, 26 Listopad 2012 10:23

Ne_pričaj mi o tome koliko si obrazovan. Reci mi koliko si putovao…

30. 6. 2012.
Napokon! Noćas krećemo u jednu veliku avanturu. Putovanje u Grčku. To je putovanje jedan od glavnih razloga našeg truda da uspješno završimo drugi razred. Treba se spakirati. Toliko stvari trebam uzeti, a tako malo vremena imam. Naravno, zašto bih se pakirala tijekom dana kad sve to mogu obaviti u kasnim večernjim satima.
1. 7. 2012.
Oko jedan ujutro sjedamo u autobus. Svi su moji prijatelji veseli, očekujemo deset dana zabave. Provjeravamo jesmo li uzeli novac, putovnice… Sve je tu, barem tako mislimo. Vožnja je duga. Napokon dolazimo u Skoplje u kasnim popodnevnim satima. Iz busa promatramo grad i idemo prema hotelu. Slijedi kratak razgled grada i slobodna večer. Kakvu smo samo fontanu vidjeli, a tek kipovi Aleksandra i Filipa Makedonskog! Posjetili smo i spomen-kuću Majke Terezije. Nakon toga slijedi potraga za prikladnim kafićem. I našli smo ga, naravno. Bio je to kafić na glavnoj ulici u samom centru grada pa smo očekivali da će biti nešto veće cijene. No, koga briga. Na odlasku pogledamo koliko trebamo platiti, a kad ono: paf! Povoljnije je nego što smo platili u jednoj krapinskoj krčmi na početku drugog razreda. Iznenađeni odlazimo prema hotelu, no putem se zadržimo u jednom trgovačkom centru. Kupujemo zalihe slatkiša i svih ostalih potrepština i dalje u čudu zbog povoljnih cijena.
2. 7. 2012.
Nakon malog problema pri napuštanju hotela nastavljamo prema Grčkoj. Dolazimo u Solun, prvi grčki grad koji smo posjetili. Razgled grada: crkva sv. Sofije, crkva sv. Dimitrija, stari dio grada… Divan grad! Po ulicama hodaju mnogi crnci koji prodaju naočale, satove, narukvice… Eh, tu treba pokazati vještinu u cjenkanju. Mnogima je uspjelo i veseli se vraćaju u hotelske sobe. Jedan je prijatelj tu večer slavio rođendan tako da je to bio početak noćnih nespavanja.
3. 7. 2012.
Nekoliko sati sna i krećemo u nove pobjede! Trebali bismo posjetiti Meteoru i Delfe. Dolazimo u Meteoru. Kakvo čudo, kakav predivan krajolik! Meteora je skupina grčkih pravoslavnih manastira izgrađenih na visokim kamenim liticama koje poput stupova strše u nebo. Ne znam je li me ikad koji prizor više fascinirao od ovoga. Nastavljamo prema Delfima gdje smo razgledali arheološke lokalitete. Najbolje mi je u sjećanju ostalo mjesto gdje je sjedila proročica Pitija ili, kako smo je mi zvali, ''drogirana Pitija''. Nakon večere smo prošetali ulicama tog simpatičnog grada i išli van. Oh, jedva smo čekali taj izlazak. I isplatilo se čekati, bilo nam je odlično. Nastavili smo ludovati u hotelu, još jedna noć bez sna.
4. 7. 2012.
Nakon jutarnjeg posjeta muzeju u Delfima nastavljamo prema Ateni. Dolazimo popodne i shvaćamo da je muzej zatvoren. Nema veze, idemo na Akropolu. Jednim uhom slušam vodiča, a u glavi se pokušavam sjetiti svega što sam učila o Akropoli. Ili barem trebala učiti. Penjući se prema Partenonu, zadržavamo se na jednom mjestu i gledamo Atenu. ''Kakav ogroman grad, moj Zagreb je malo selo naspram ovoga!'' pomislih u sebi. Dolazimo do Partenona i slušamo priču o njemu. Zbog vrućine je malo tko zapravo i mogao koncentrirano slušati. No, slika tog predivnog hrama ostaje u mojoj glavi. Odlazimo u luku Pirej i ondje se ukrcavamo na brod za Kretu. Slijedi još jedna neprospavana noć, što zbog straha (zašto su morali snimiti film o Titaniku?!), što zbog ludosti.
5. 7. 2012.
Ujutro se iskrcavamo. Nismo potonuli kao Titanik i, zahvalni Bogu na tome, idemo u Knossos. Razgledavamo palaču kralja Minosa. Naša teta vodičica (kako smo je zvali) priča o važnosti te palače i još mnogočemu, a sunce prži. Već sam tu pet dana, a kremu za sunčanje ne mogu pronaći. Toliko o mom kasnovečernjem pakiranju. Nakon Knossosa odlazimo u Heraklion. Ondje smo razgledali grad i posjetili muzej, a zatim otišli u hotel. Nakon večere nastavljamo zabavu u hotelskim sobama.
6. 7. 2012.
Nije problem spavati 2–3 sata dnevno, problem je ujutro ustati. No, ipak ustajemo (zapravo i nismo imali drugu opciju) i idemo dalje. Slijedio je odlazak na najljepšu plažu na kojoj smo bili, Matalu. Mala nesreća s prijateljevim fotoaparatom nije umanjila doživljaj. Stvarno predivna plaža, bistro more, pijesak, stijene… Voljela bih ostati duže od predviđenog. No, ipak odlazimo. Predvečer se ukrcavamo na brod za Pirej. Napuštamo Kretu na kojoj smo se tako dobro proveli.
7. 7. 2012.
Ujutro dolazimo u Pirej. Odlazimo u Atenu i posjećujemo muzej. Nakon toga slobodno vrijeme. Mnogi idu u kupovinu, no ja se sa svojim društvom uspijevam izgubiti u tom velikom gradu. Moram priznati da se nije baš ugodno izgubiti u takvu gradu, a tome ne pridonosi ni činjenica da su nas ljudi blijedo gledali kad smo zatražili pomoć na engleskom jeziku. Ni GPS na mobitelu nam nije baš puno pomogao. No, ipak smo našli put. A i u toj našoj maloj avanturi vjerujem da smo vidjeli puno više grada nego ostali. Svako zlo za neko dobro. Kasnije smo svi zajedno posjetili Posejdonov hram. Navečer smo se smjestili u hotel u Loutrakiju. Kakav ludi dan!
8. 7. 2012.
Danas smo bili u Mikeni. Razgledali smo poznata Lavlja vrata i cijeli arheološki lokalitet. Bilo je vrlo zanimljivo, ali sunce nas je toliko pržilo da smo samo čekali kraj. I dočekali smo ga. Dolazimo u Epidaurus i razgledavamo kazalište i muzej. To kazalište mi je bilo najljepše od svih koje smo vidjeli. Navečer se vraćamo u hotel i shvaćamo da se bliži kraj putovanja pa pokušavamo maksimalno uživati.
9. 7. 2012.
Nakon doručka odlazimo prema Olimpiji. Ondje smo razgledali veliki lokalitet antičke Olimpije. Na stadionu gdje su se nekad održavale Olimpijske igre neki su se naši učenici utrkivali. To je svakako bila trka za pamćenje svakome od njih. Popodne odlazimo u Patras, ukrcavamo se na brod i krećemo prema Ankoni. Posljednja noć, potrudili smo se da bude za pamćenje.
10. 7. 2012.
Ujutro dolazimo u Ankonu i nastavljamo prema San Marinu. Oduševila me ta minijaturna državica. Ondje smo imali dosta slobodnog vremena, meni sasvim dovoljno da se zaljubim u San Marino. Predvečer smo se ukrcali u autobus i preko Italije i Slovenije, u ranim jutarnjim satima 11. 7. stigli u Zagreb. Završila je naša grčka avantura.
15. 9. 2012.
Rado bih se vratila dva i pol mjeseca unazad i sve ponovila. Vjerujem da sam u ovom zapisu pomiješala dane, gradove i sve što se moglo pomiješati. Ali svoje doživljaje svakog grada sigurno nisam. Bilo je to predivno iskustvo. Malo učenja, puno zabave. Hvala svim mojim prijateljima i profesorima koji su ovo putovanje učinili nezaboravnim!